Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επιλεγμένα

Γράμμα στον Εαυτό μου – Λίγο πριν τις Διακοπές || by Zeta Victory

  Αγαπητή μου Zωίτσα, ( ή αλλιώς..και που λες Ζιζή μου ) Καλησπέρα σου από τα χαρακώματα της δουλειάς. Η ομάδα μας δεν είναι γραφείο πια, είναι εργοτάξιο αντοχής κι όλοι κουβαλάμε τις εκκρεμότητες σαν μάρμαρα στον Παρθενώνα: ιδρώτας, πόνος, και ένα χαμόγελο "όλα καλά" για ξεκάρφωμα.» Μπράβο. Όχι που δεν θα το καταφέρναμε κι αυτό. Θέλω όμως να σου θυμίσω κάτι: έρχονται διακοπές. Ναι, ναι, καλά διάβασες. Όχι ψευδαίσθηση. Όχι όνειρο. Όχι “μία μέρα θα φύγω κι εσύ θα κλαις”. Κανονικές, με εισιτήριο που δεν έχεις κλείσει , βαλίτσα και μαγιό που δεν έχεις προλάβει να δοκιμάσεις. Οπότε πριν τυλιχτείς σαν spring roll μέσα σε χαρτιά, excel και την to do list, θέλω να σου πω: Δεν πειράζει αν κάτι μείνει «για Σεπτέμβρη». Εκείνος είναι μεγάλος, θα το αντέξει. Δεν χρειάζεται να κουρέψεις τις λίστες. Εσύ να κουρευτείς χρειάζεσαι. Κανείς δεν θα πεθάνει αν το email απαντηθεί μετά τις πατητές σου στη θάλασσα. Και όχι, δεν θα πάρεις δουλειά μαζί για να «ρίξεις μια ματιά». Δεν είσαι τελωνειακός ...

Ουμπέρτο Έκο ● Zoomin wordsworth

Λέγεται ότι το επώνυμο Εκο είναι το αρκτικόλεξο των λέξεων Ex Coelis Oblatus, που σημαίνει «θεϊκό δώρο» και πράγματι ο λόγος αυτού του ανθρώπου αποδείχτηκε τελικά ότι ήταν ένα δώρο για την ανθρωπότητα

Γεννημένος στην Αλεσάντρια, στη βόρεια Ιταλία, την 5η Ιανουαρίου 1932, σπούδασε φιλοσοφία στο πανεπιστήμιο του Τορίνο και η διδακτορική του διατριβή ήταν αφιερωμένη στο «ζήτημα της αισθητικής στον Θωμά τον Ακινάτη». 

Ο Ουμπέρτο Εκο αγαπήθηκε και διαβάστηκε όσο λίγοι σύγχρονοι διανοητές και συγγραφείς. Κάθε του νέο βιβλίο αποτελούσε τεράστιο εκδοτικό γεγονός και χωρία από τα έργα του απαντώνται πάντα στις συλλογές με γνωμικά και αποφθέγματα

Στον αρχαιοελληνικό κόσμο όμως παρατηρούνται και άλλες αντιφάσεις. θεωρώντας ότι το άσχημο ως έλλειψη αρμονίας είναι το αντίθετο της καλοσύνης τnς ψυχής, ο Πλάτων στην Πολιτεία έλεγε ότι δεν πρέπει να δείχνουμε στα μικρά παιδιά άσχημα πράγματα, όμως παραδεχόταν ότι κατά βάθος υπήρχε ένα ποσοστό ομορφιάς στο καθετί, στο βαθμό που εναρμονιζόταν με την αντίστοιχη ιδέα – γι” αυτό μπορούσε κανείς να πει ωραίο ένα κοριτσάκι, ένα γομάρι, μια χύτρα, παρότι το καθένα από αυτά ήταν άσχημο σε σχέση με το προηγούμενό του.

Γνώριζε άπταιστα πέντε γλώσσες, μεταξύ των οποίων αρχαία ελληνικά και λατινικά, που χρησιμοποιούσε πολύ συχνά στα βιβλία του, επιστημονικά και λογοτεχνικά.

ZoominVictory stories
P.kokkinou Photography 

Για την εκπαίδευση

Ενώ πλησίαζε τα πενήντα του χρόνια, ο Έκο γνώρισε απρόσμενη επιτυχία με το πρώτο του μυθιστόρημα, που δημοσιεύθηκε το 1980: 

Το όνομα του Ρόδου πούλησε εκατομμύρια αντίτυπα και μεταφράστηκε σε 43 γλώσσες.

Για το θάνατο είπε ότι:

…ακόμα και οι με­γαλύτεροι συγγραφείς δεν θα μπορούσαν να επινοήσουν κάτι σαν το θάνατο. Ο οποίος -οφείλουμε να συμπληρώσουμε- είναι ένα μέσον που μπορεί να το χειριστεί μόνο μια Απέραντη Σοφία. Στα δικά μας τα χέρια, θα ήταν καταστροφή.

Ο Έκο είχε εξηγήσει πως ασχολήθηκε αργά με την λογοτεχνία διότι θεωρούσε τη συγγραφή μυθιστορημάτων ενασχόληση για παιδιά, κάτι «που δεν έπαιρνε στα σοβαρά».

Για το διάβασμα είπε:

Μου φτάνει που ξέρω να διαβάζω, γιατί έτσι μαθαίνω αυτά που δεν ξέρω, ενώ όταν γράφεις, γράφεις μόνο αυτά που ξέρεις ήδη.

Η τέχνη του διαβάσματος έγκειται στο να ξέρεις ποιες σελίδες να πηδήξεις.

Για το γέλιο (από το όνομα του ρόδου):

Η κωμωδία γεννάται στις κώμες, δηλαδή στα χωριά των αγροτών, σαν ευφρόσυνη τελετή μετά από κάποιο γεύμα ή κάποια γιορτή.

 Δεν αφηγείται τις πράξεις των φημισμένων και ισχυρών ανθρώπων, αλλά των ταπεινών και γελοίων, μα όχι κακών, υπάρξεων, και δεν τελειώνει με τον θάνατο των πρωταγωνιστών.

 Επιτυγχάνει το κωμικό αποτέλεσμα δείχνοντας των κοινών ανθρώπων τα ελαττώματα και τις φαυλότητες

Το γέλιο ελευθερώνει τον αγροίκο από τον φόβο του διαβόλου, γιατί μες στη γιορτή των τρελών και ο διάβολος φαίνεται φτωχός και ηλίθιος, κι επομένως ελέγξιμος

Όταν ο αγροίκος γελά, με το κρασί να κελαρύζει στο λαρύγγι του, νιώθει αφέντης, γιατί έχει αντιστρέψει τις σχέσεις της εξουσίας

Για τους βλάκες

Ο βλαξ δύσκολα εντοπίζεται. Ένας βλάκας μπορεί να πάρει ακόμα και το βραβείο Νόμπελ

Η βλακεία μιας σκέψης είναι η ασυναρτησία μιας άλλης σκέψης

Για τον πρωτοφασισμό είπε ότι:

Ο ανορθολογισμός βασίζεται επίσης στη λατρεία της δράσης για τη δράση. Επειδή η δράση είναι από μόνη της όμορφη, πρέπει να αναλαμβάνεται πριν, ή χωρίς, οποιαδήποτε σκέψη. Η σκέψη είναι μια μορφή αποδυνάμωσης.

Επομένως, η κουλτούρα είναι ύποπτη, στο βαθμό που ταυτίζεται με την κριτική στάση. Η καχυποψία απέναντι στον κόσμο της διανόησης αποτελούσε πάντοτε σύμπτωμα του πρωτοφασισμού, από την υποτιθέμενη ρήση του Γκέμπελς («όταν ακούω να μιλάνε για κουλτούρα αρπάζω το όπλο μου») μέχρι τη συχνή χρήση εκφράσεων όπως «εκφυλισμένοι διανοούμενοι», «κουλτουριάρηδες», «παρηκμασμένοι σνομπ», «τα πανεπιστήμια είναι φωλιές κομμουνιστών». 

Οι επίσημοι φασίστες διανοούμενοι ασχολούνταν κυρίως με το να επιτίθενται στον σύγχρονο πολιτισμό και την αριστερή διανόηση, που έχουν προδώσει τις παραδοσιακές αξίες.

Ο πρωτοφασισμός καλλιεργεί και αναζητεί τη συναίνεση με το να οξύνει και να εκμεταλλεύεται το φυσικό φόβο του διαφορετικού. Η πρώτη έκκληση ενός φασιστικού ή πρώιμου φασιστικού κινήματος είναι η έκκληση ενάντια στους παρείσακτους. Επομένως, ο πρωτοφασισμός είναι εξ ορισμού ρατσιστικός.

Στη ρίζα της πρωτοφασιστικής ψυχολογίας υπάρχει μια εμμονή με τις συνωμοσίες, ιδιαίτερα τις διεθνείς. Οι οπαδοί πρέπει να νιώθουν πολιορκημένοι. Ο πιο εύκολος τρόπος να πολεμήσεις μια συνωμοσία είναι η επίκληση στην ξενοφοβία.

Ο Ηγέτης, που γνωρίζει ότι η εξουσία δεν του απονεμήθηκε δημοκρατικά αλλά την κατέκτησε με τη βία, γνωρίζει επίσης ότι η δύναμή του βασίζεται στην αδυναμία των μαζών· οι μάζες είναι αδύναμες, και γι’ αυτό χρειάζονται και αξίζουν έναν ηγεμόνα.

Η ανταμοιβή για μια ηρωική ζωή. Ο πρωτοφασίστας ήρωας ανυπομονεί να πεθάνει. Μέσα στην ανυπομονησία του, συχνά στέλνει κι άλλους ανθρώπους στο θάνατο.

Διάφορα

Τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις.

Να φοβάσαι τους προφήτες κι αυτούς που είναι έτοιμοι να πεθάνουν για την αλήθεια, επειδή κατά κανόνα κάνουν και άλλους να πεθάνουν μαζί τους, μερικές φορές πριν από αυτούς και καμιά φορά αντί για αυτούς.

Ο πολιτισμός δεν ακυρώνει τη βαρβαρότητα, αλλά, πολλές φορές, την επικυρώνει. Όσο πιο πολιτισμένος είναι ένας λαός, τόσο πιο βάρβαρος και καταστροφικός μπορεί να γίνει.

Έχω φτάσει να πιστεύω ότι ολόκληρος ο κόσμος είναι ένα αίνιγμα, ένα άκακο αίνιγμα που γίνεται τρομερό λόγω της δικής μας μανιώδους προσπάθειας να το ερμηνεύσουμε σαν να είχε δήθεν κάποια βαθύτερη αλήθεια.

Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης έδωσαν το δικαίωμα να μιλάνε σε λεγεώνες ηλιθίων που άλλοτε δεν μίλαγαν παρά μόνο σε μπαρ, αφού είχαν πιει κανένα ποτήρι κρασί, χωρίς να βλάπτουν την κοινότητα. Τους αναγκάζαμε αμέσως να σωπάσουν, αλλά σήμερα έχουν το ίδιο δικαίωμα λόγου με ένα βραβείο Νόμπελ. Είναι η εισβολή των ηλιθίων.


Νότες 🎵 

O σπουδαίος Ιταλός συγγραφέας, Ουμπέρτο Έκο, άφησε πίσω του ανεκτίμητη πνευματική κληρονομιά, που περιλαμβάνει λογοτεχνικά έργα, δοκίμια και διάφορες μελέτες.
Η επιδραστικότητά του ήταν και θα παραμείνει τεράστια, όχι μόνο στους λογοτεχνικούς κύκλους αλλά και σε όλες τις εκφάνσεις της τέχνης, γενικότερα.
Η μουσική, σαν δυναμική έκφραση τέχνης, δεν θα μπορούσε να εξαιρείται από τις επιρροές του. Μια από αυτές, ενέπνευσε τους Iron Maiden να γεννήσουν ένα κομμάτι τους, στον δέκατο δίσκο τους με τίτλο ‘The X Factor’.

Πρόκειται για το ‘Sign of The Cross’, που βασίστηκε στο πασίγνωστο έργο του Ουμπέρτο Έκο, ‘Το Όνομα Του Ρόδου’, το οποίο έγινε και ταινία όπου και πρωταγωνίστησαν οι Sean Connery και Christian Slater.
Στα φωνητικά είναι ο Blaze Bayley, που αντικατέστησε τον Bruce Dickinson μετά το ‘Fear of The Dark’.
Ο στίχος «a fire in the sky» είναι δανεισμένος από το κλασικό ‘Smoke On The Water’ των Deep Purple, που όπως έχουν εκμυστηρευτεί τα μέλη της μπάντας, τους αναγνωρίζουν σαν μια από τις πρώιμες επιρροές τους.
Το ξεκίνημα του τραγουδιού αφορά ένα γρηγοριανό ύμνο, που του προσδίδει μια ανατριχιαστική νότα.

ΠΗΓΗ: antikleidi.com / rockrooster.gr 

http://blogs.sch.gr/ndimitriou/2016/02/21/%CE%BF%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AD%CF%81%CF%84%CE%BF-%CE%AD%CE%BA%CE%BF/

Επιμέλεια || Zetavictory 





Σχόλια

Eδώ ακούς xoani live

🔴 LIVE ON AIR

Συντονίσου στη ροή του ήχου, απευθείας από τη Χοάνη του Θερμαϊκού

Άκου Ζωντανά

Zeta Victory stories

Zeta Victory – Μαγειρεύοντας τη Ζωή

Μπουκιά, συγχώριο και πούπουλο.
Πατήστε και σερβιριστείτε. Ιστορίες καθημερινότητας, γεύσης, ύπνου και ανατροπής.

Εδώ θα βρίσκετε τις ιστορίες της Zeta Victory. Χιούμορ, φαγητό, ύπνος, φιλοσοφία... όλα μπερδεύονται δημιουργικά, με άρωμα ζωής και δόση ειρωνείας. Ιστορίες που γράφονται με όρεξη – άλλοτε για φαΐ, άλλοτε για σκέψη. Γιατί η ζωή είναι πιο νόστιμη όταν τη σερβίρεις με αγάπη, κι όταν τη χωνεύεις πάνω σε καλό μαξιλάρι.

Η ζωή θέλει μαξιλάρι και μεζέ.

Η φωτογραφία της Ημέρας

Η φωτογραφία της Ημέρας
H φωτογραφία είναι μια ερωτική σχέση με τη ζωή! Burk Uzzle

Ρυθμίζοντας τη Ζωή σε παγκόσμιο ήχο

Ρυθμίζοντας τη Ζωή σε παγκόσμιο ήχο
Δε μαθαίνεις τη μουσική. Την αφήνεις να σου μάθει

Inspire Your Day

«Ο καλύτερος τρόπος για να προβλέψεις το μέλλον είναι να το δημιουργήσεις.»

Στείλε μας το δικό σου άρθρο





Τα αγαπημένα σου

You know my name

You know my name
this is my personal frame

Find your next event

Find your next event
allevent.in