📍 Ο Μηνιαίος Μπούσουλας | Συνέδρια στην Ελλάδα – Ιούνιος 2025 Μήνας Ιούνιος. Τα μυαλά έχουν αρχίσει να ζεσταίνονται, αλλά ο κόσμος των συνεδρίων δεν σταματά. Από τουρισμό και πολιτισμό μέχρι data, δημιουργία, φαγητό και βιωσιμότητα, εδώ είναι οι πιο ενδιαφέρουσες στάσεις για όποιον ψάχνει ιδέες, ανθρώπους ή… αφορμή για ταξίδι. Διάλεξε τι σου ταιριάζει, μοιράσου το με την ομάδα σου και, γιατί όχι, κάνε χώρο για μια μικρή έμπνευση μέσα στον μήνα. 🎯 Top 5 Συνέδρια Ιουνίου 2025 Ημερομηνία Τοποθεσία Τίτλος / Θέμα Σχόλιο 9–12 Ιουν Αθήνα Συνέδριο Τουρισμού & Πολιτισμού (ATINER) Για όσους αγαπούν εμπειρίες, αφήγηση και τον ρόλο του πολιτισμού στο σήμερα. 13–14 Ιουν Αθήνα AI & Data Analytics Από τις σπάνιες ευκαιρίες να δεις πώς σκέφτεται η τεχνητή νοημοσύνη (και πού μας πάει). 16–20 Ιουν Δράμα Global Stone Congress Για όσους αγαπούν την αρχιτεκτονική, τα φυσικά υλικά και το περιβαλλοντικό design. 17–19 Ιουν Αθήνα Food Marketing Research Αν ασχολείσαι με τρόφιμα ή θέλεις να δ...
Βόλτα με τα ''κινούμενα μουσεία '' ○ Historic & Classic Cars ΣΙΑΒΕ | by Zoe Vouzika
'Δεν φτιάχνουμε αυτοκίνητα που δεν τα χρειαζεται κανείς. Φτιάχνουμε αυτοκίνητα που τα θέλουν όλοι.'
Big toys, παιχνίδια για μεγάλα παιδιά, συλλέκτες, λάτρεις, κουλτούρα, τέχνη, ταχύτητα, άποψη, τρέλα, ταυτότητα....
old time classic cars
Πολλές οι λέξεις που θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις για τους λάτρεις των αυτοκίνητων και τις συνειρμικές, σχεδόν αυτόματες σκέψεις, που δημιουργούνται γύρω από ένα αμάξι γρήγορο ή εποχής, ακριβό ή διαχρονικό, ιστορικό ή αντίκα.
Αμάξια που χάραξαν διαδρομές και χαρακτήρισαν ολόκληρες χρονικές περιόδους. Αυτοκίνητα που έγραψαν τη δική τους ιστορία σε ταινίες, ή που συνδυάστηκαν μοναδικά με ''δυνατούς'' άντρες και '' μοιραίες '' γυναίκες.
Πολλοί, οι θαυμαστές ενός ωραίου αυτοκινήτου και ακόμη περισσότεροι από ότι φανταζόμαστε οι λάτρεις και κάτοχοι ιστορικών αυτοκινήτων.
Κάποιοι, τα βρίσκουν παρατημένα σε μάντρες ή σπίτια, άλλοι πάλι, τα ψάχνουν σε ένα κυνήγι θησαυρού στο διαδίκτυο. Αν το βρουν σε καλή κατάσταση, φροντίζουν να το συντηρούν και να κάνουν όλα τα απαραίτητα για την κίνηση του. Αν πάλι είναι σε πολύ κακή κατάσταση, εκεί χρειάζεται να επενδύσουν τόσο τον προσωπικό τους χρόνο όσο και αρκετά χρήματα για να τα επαναφέρουν στην εργοστασιακή τους κατάσταση.
Όταν αναφερόμαστε σε ιστορικά αυτοκίνητα, είναι σαφές ότι ο χρόνος έχει διαγράψει μια μακρά πορεία πάνω του.
Για να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο, ιστορικό ή αντίκα θα πρέπει να έχουν περάσει τουλάχιστον 30 χρόνια από την κυκλοφορία του και τα πάντα επάνω του από μηχανή μέχρι ρόδα ή τιμόνι να είναι δικά του.
Το κλασσικό, ιστορικό ή αντίκα αυτοκίνητο, είναι από μόνο του μία μοναδική και αξέχαστη εμπειρία στον κόσμο της αυτοκίνησης, με λάτρεις αλλά και συλλέκτες ανά τον κόσμο. Η βασική διαφορά τους με τα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία κανείς δεν αμφισβητεί ότι είναι πιο προηγμένα τεχνολογικά και πολύ περισσότερο ασφαλή, έγκειται στο γεγονός πως στερούνται τον χαρακτήρα και την μοναδικότητα των ιστορικών αυτοκινήτων.
Ας μην ξεχνάμε πως ένα ιστορικό αυτοκίνητο, λόγω της σύνδεσης του, με ταινίες, πρόσωπα, αγώνες ταχύτητας και τους ιδιοκτήτες τους να εξιστορούν ιστορίες γύρω από το δικό τους αγαπημένο αυτοκίνητο, οδηγούν αυτόματα σε κόσμο ρομαντικό, παθιασμένο, νοσταλγικό και έντονα συναισθηματικό.
Σε μία βόλτα με ένα ιστορικό αμάξι, είναι βέβαιο πως πέρα από την απόλαυση μιας οδικής διαδρομής, αναβιώνουμε στιγμές σε εποχές και περιόδους μακρινές μεν, όχι ξεχασμένες δε.
Στην Ελλάδα υπάρχουν χιλιάδες κλασσικά αυτοκίνητα, τα οποία σπάνια βλέπουμε να κυκλοφορούν στους δρόμους. Οι περισσότεροι δε των ιδιοκτητών, είναι άνθρωποι που απέχουν από την δημοσιότητα και έχουν χαμηλά προφίλ. Όμως αν τους ρωτήσεις για τα αποκτήματα τους, τότε ξαφνικά διακρίνεις την λάμψη γύρω από το βλέμμα τους και το πάθος τους για τα αυτοκίνητα στις περιγραφές τους.
Πως όμως χαρακτηρίζεται ένα αυτοκίνητο ιστορικό στην Ελλάδα και που μπορεί κανείς να τα δει και να τα απολαύσει ;
H FIVA (Federation Internationale des Vehicules Anciens) είναι η Διεθνής Ομοσπονδία Παλαιών Οχημάτων ( Δ.Ο.Π.Ο.)
Όπως προαναφέραμε σύμφωνα με την FIVA για να χαρακτηριστεί ένα Όχημα ως Παλαιό ( ιστορικό) θα πρέπει να έχει ηλικία 30+ ετών, να διατηρεί τα αρχικά του χαρακτηριστικά και να είναι άριστα συντηρημένο. Άρα εκείνο για το οποίο η FIVA μέσω των κατά τις χώρες επίσημων εκπροσώπων της, αποδέχεται ως κατάλληλο για έκδοση Πιστοποιητικό Αναγνώρισης ( κάρτα FIVA )
Ποιες είναι οι ομοσπονδίες οχημάτων στην Ελλάδα
Η Ε.Ο.Ο.Ε. - Ελληνική Ομοσπονδία Οχημάτων Εποχής ( Federation Hellenique des Vehicules d' Epoque - F.H.V.E.) λειτουργεί ως μη κερδοσκοπικό πανελλήνιο δευτεροβάθμιο Σωματείο από το έτος 1997 με μέλη Συλλόγους, Οργανισμούς, Ενώσεις, Λέσχες και άλλα παρεμφερούς Σωματεία, που έχουν σκοπούς ανάλογους με τους σκοπούς της Ομοσπονδίας. Είναι μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Παλαιών Αυτοκινήτων-Δ.Ο.Π.Α (FederationInternationale dew Vehicules Ancient-F.I.V.A) Σκοπός της Ομοσπονδίας είναι, να προάγει, συντονίζει και αναπτύσσει στην Ελλάδα τις προσπάθειες διατήρησης και αποκατάστασης των οχημάτων εποχής καθώς και της αναζήτησης, συγκέντρωσης και διατήρησης συναφούς έντυπου υλικού.
H Ε.Ο.ΦΙΛ.Π.Α είναι δευτεροβάθμιο συλλογικό όργανο των εδρευόντων στον Ελλαδικό χώρο παρεμφερών Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα Οργανώσεων. Ιδρύθηκε το 1999 και αποτελείται από 26 σωματεία- μέλη, τα οποία είναι λέσχες ιστορικών οχημάτων και μουσεία σχετιζόμενα με τα ιστορικά οχήματα, την ιστορία και την τεχνολογία τους.
Η Ελληνική Λέσχη Περιηγήσεων και Αυτοκινήτου (ΕΛΠΑ) είναι το πρώτο σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Για την κατανόηση της τότε κατάστασης από πλευράς αυτοκινητιστικής, είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στην επικράτεια το 1896 ήταν ένα τρίτροχο ΠΕΖΩ, με ιδιοκτήτη κάποιον κο Κοντογιαννάκη και μέχρι το 1912, που άρχισε η περίοδος του πολέμου, το σύνολο των αυτοκινήτων δεν υπερέβαινε τα 50. Από το 1912 όμως, έχει ιδρυθεί η Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσυκλετισμού (ΔΟΜ) και το 1922 έχει ήδη αρχίσει να λειτουργεί στο Παρίσι η Διεθνής Επιτροπή Αγώνων (ΔΟΑ) και φυσικά αντίλαλος αυτής της κίνησης φτάνει στην Ελλάδα από φορείς που επικοινωνούν με το εξωτερικό, όπως είναι οι διάφοροι νεαροί Έλληνες επιστήμονες και επιχειρηματίες που ταξιδεύουν και πρωτοστατούν στην ίδρυση της '' ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΕΣΧΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΩΝ - ΕΛΠΑ '' . Υπάρχουν αναφορές ότι η ΕΛΠΑ έκλεισε οριστικά το 2019 αλλά το Υπουργείο Μεταφορών την αναφέρει ακόμα ως αρχή έκδοσης Διεθνούς Άδειας Οδήγησης.
Στην Βόρεια Ελλάδα με έδρα την Θεσσαλονίκη εδρεύει ο Σ.Ι.Α.Β.Ε. ( Σύλλογος Ιστορικών Αυτοκινήτων Βορείου Ελλάδος), μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 1997 και σήμερα αριθμεί 438 μέλη. Ιδρυτικό μέλος του πρώτου δευτεροβάθμιου οργάνου που αναφέραμε παραπάνω του (E.O.0.E) , καλύπτει εκτός από την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Β. Ελλάδος , από Ιωάννινα, Βόλο μέχρι την Ορεστιάδα Έβρου.
Το κυριότερο γνώρισμα όλων των μελών του συλλόγου όπως εξηγεί ο πρόεδρος του συλλόγου κος Τάσος Καλφας, είναι η αγάπη και ο σεβασμός για το παλιό όχημα .
Διοργανώνουν πολιτιστικές εκδηλώσεις με επισκέψεις σε μουσειακούς , επιμορφωτικούς χώρους, όμορφες διαδρομές, προβάλλοντας παράλληλα τα οχήματα σε πλατείες και δρόμους κάποιες φορές συνοδεύοντας και την εκάστοτε εκδήλωση από φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Διοργανώνονται ετήσιοι Regularity αγώνες, επιλέγοντας τις καλύτερες και άγνωστες διαδρομές στο κοινό. Αν κάποιο από τα μέλη δεν έχει δικό του όχημα, μπορεί να γίνει συνεπιβάτης - συνταξιδιώτης με κάποιον άλλο που διαθέτει, ή ακόμη και να χρησιμοποιήσει αυτοκίνητο μέλους που του το παραχωρεί.
Κάθε ιστορικό τροχοφόρο όχημα από ποδήλατο ή μοτοσυκλέτα, αυτοκίνητο, φορτηγό, λεωφορείο ή τρακτέρ και στρατιωτικό που κινήθηκε κάποτε στον δρόμο και δέθηκε με τον άνθρωπο, αποτελεί παγκόσμια κληρονομιά.
Η Ελλάδα μας μετράει περίπου 15.000 ιστορικά αυτοκίνητα στο δυναμικό της.
Συμπέρασμα;
" Κάθεσαι αναπαυτικά στην πολυτέλεια της ιστορίας και πριν ξεκινήσει η μηχανή, κάνεις μια βόλτα στο παρελθόν.."
Τι λες; Πάμε μια βόλτα, με το παρελθόν να φυσάει από το παράθυρο του οδηγού;
Πηγές : ΣΙΑΒΕ, WIKIPEDIA
Πένα ✏ Ζωή Βουζίκα ( Zeta Victory)
Δες κι αυτό !
ή και αυτό !
Σχόλια
Eδώ ακούς xoani live
🔴 LIVE ON AIR
Συντονίσου στη ροή του ήχου, απευθείας από τη Χοάνη του Θερμαϊκού
Μπουκιά, συγχώριο και πούπουλο.
Πατήστε και σερβιριστείτε. Ιστορίες καθημερινότητας, γεύσης, ύπνου και ανατροπής.
Εδώ θα βρίσκετε τις ιστορίες της Zeta Victory. Χιούμορ, φαγητό, ύπνος, φιλοσοφία... όλα μπερδεύονται
δημιουργικά, με άρωμα ζωής και δόση ειρωνείας. Ιστορίες που γράφονται με όρεξη – άλλοτε για φαΐ, άλλοτε για σκέψη.
Γιατί η ζωή είναι πιο νόστιμη όταν τη σερβίρεις με αγάπη, κι όταν τη χωνεύεις πάνω σε καλό μαξιλάρι.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου